Ekonomi

Dijital çocuklar oyuncakçıyı vurdu

1 milyar dolarlık iş hacmine imza atan Türkiye’deki oyuncak firmaları sadece maliyetler ve Çin tehdidiyle değil dijitalleşmeyle de savaşıyor. Altı yaş sonrasına hitap eden oyuncaklarda dijitalleşmenin getirdiği pazar kaybının yüzde 30 olduğunu belirten Oyuncakçılar Derneği Başkanı Raşit Akar, “Çocuklar üç-dört yaşlarında tablet ve telefonun etkisi altına giriyor, altı yaşındaki çocuğun oyuncakla işi kalmıyor. Bu nedenle sektör olarak biz de dönüşmeliyiz” dedi.

PANDEMİDE YATIRIMLAR ARTTI

Oyuncakçılar Derneği (OYDER) Başkanı Raşit Akar sektörle ilgili verileri Hürriyet’e anlattı. Pandemi döneminde yerli üreticinin payının arttığını ve 100’den fazla yerli imalatçının rekabet ettiği bir piyasa oluştuğunu söyleyen Akar, bu rüzgârın tersine döndüğünü belirtti. Çin’in tüm dünyayı domine ettiğinin altını çizen Akar, “Pandemi döneminde Çin’in kapılarının kapanması ve navlun fiyatlarındaki artıştan dolayı Türkiye’deki oyuncular çok ciddi yatırımlar yaptı. İyi cirolar da elde edildi ancak bu sürdürülebilir olmadı. İhracatta zorluk çekiyoruz, sektör iç piyasaya döndü. İç piyasada da Çin’den ciddi baskı var. Çinli firmalar fiyatlarını sabit tuttu, bazıları yüzde 10 aşağı çekti. Buna ürün çeşitliliği de eklenince Çin dünyanın en önemli oyuncusu haline geldi” dedi.