Ekonomi

En uygun kargo fiyatına tek platformdan ulaşılıyor: KOBİ’lerin ‘yükünü’ hafifletiyor

Her geçen yıl büyüyen e-ticaret pazarından pay almak isteyen KOBİ’ler en çok kargo gönderiminde zorlanıyor. E-ticaret ekosisteminde deneyimli girişimciler yaşanan bu durumu gördü ve maliyetleri düşürmek için bir platform kurdu. Yerli girişim Kargonomi fiyat karşılaştırması ile her gönderi için en uygun seçeneği buluyor. 2 yıl içinde 10 bin kullanıcı ve 700 bin gönderiye ulaşan girişim, şimdi de ihracata aracılık etmeye hazırlanıyor.

Ticaret Bakanlığı, geçen yıl 1.85 trilyon lira olan e-ticaret hacminin bu yıl 3.4 trilyon liraya ulaşacağını öngörüyor. Büyüyen pastadan pay almak isteyen KOBİ’ler ise en çok kargo sürecinde zorlanıyor. 20 yılı aşkın süredir e-ticaret ekosisteminde farklı şirket ve pozisyonlar görev alan profesyoneller bu sorunu gördü, işletmelere kolay, hızlı ve ekonomik kargo çözümleri sunmak amacıyla bir platform kurdu. 2022’nin son çeyreğinde kurulan Kargonomi’yi Genel Müdürü Ersin Ekinci anlattı...

EN UYGUN FİYATI BULUYOR  

Kargonomi’yi ‘e-ticaret siteleri için kargo süreçlerini kolaylaştıran bir platform’ olarak tanımlayan Ekinci, “Girişimin çıkış noktası işletmeler için kargo fiyatlarını karşılaştırmak, farklı kargo firmalarıyla sözleşmeli olarak çalışmak ve entegrasyon süreçlerinde işletmeler için zorlayıcı maliyetli süreçlerini en aza indirgemek oldu” dedi ve işletmelere nasıl destek olduklarını şöyle anlattı: “Kargonomi, kullanıcılarına hem maliyet hem de zaman açısından avantajlar sunuyor. Farklı kargo firmalarının fiyatlarını karşılaştırarak en uygun fiyatın seçilmesini sağlarken, aynı zamanda taahhüt vermeden, her gönderi için en ekonomik seçeneği seçme imkanı tanıyor. Ayrıca entegrasyon süreçlerini hızlandırıyor ve kargo takibini kolaylaştırır. Kargonomi sadece birkaç dakika içerisinde üye olup aktif edilerek kullanılmaya başlanabiliyor. Böylece kullanıcılar, tek bir platformdan hızlıca kargo gönderimi yapıyor ve zaman kazanıyor.”