Ekonomi

Paris sponsor olimpiyatları... Olimpiyat sporcuları iş dünyasının marka radarında

Bugün başlayan Paris Olimpiyat Oyunları’nda tüm dünyadan 10 bin 500 sporcu yer alacak. Paris 2024 organizatörlerinin 60’ı Fransız yüzlerce şirketten 1.3 milyar dolarlık sponsorluk geliri elde edeceği belirtiliyor. Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi, bu oyunlarda 25 şirketin sponsorluğuyla ilerliyor. Komite yetkilileri Türkiye’nin hâlâ bu konuda gelişmiş ülkelerin yüzde 30 gerisinde kaldığını ve daha çok tedarik sponsorluğunun tercih edildiğini vurguluyorlar.

Aslında iş dünyasının olimpiyatlara katkısı her zaman oldukça dikkat çeken bir durum. Bu yıl çok bildik isimleri görmek mümkün. Coca-Cola’dan Accor’a, Omega saatlerinden P&G’ye kadar çok sayıda küresel dev Paris Olimpiyatları’na ismini yazdırmış durumda.

Verilere göre Paris 2024 organizatörlerinin, 60’ı Fransız firmaları olmak üzere yüzlerce uluslararası şirketten yaklaşık 1.3 milyar dolar sponsorluk geliri elde etmesi bekleniyor.