Gündem

Tuncay Turşucu'dan TTRAK analizi

Analist Tuncay Turşucu, Türk Traktör'ün 2. çeyrek bilançosunu detaylı analiz etti ve hedef fiyatını paylaştı.

Detaylar şu şekilde:

Türk Traktör (TTRAK) 2Ç24’de 1,941mn TL net kâr açıkladı. Net kâr çeyreklik %2 artarken,  geçen yıl aynı döneme göre yıllık %38 düşüş gösterdi. Net Kâr Marjı 2Ç24’de 12.4% olurken, önceki çeyrekte %11 ve geçen yıl aynı çeyrekte 16% olmuştu. Kardaki gerilemede, pazardaki daralmaya paralel olarak satışlardaki gerileme, Brüt Kar Marjındaki düşüş ve faaliyet giderlerindeki artış etkili oldu. Parasal pozisyon hesabından 276mn TL kar katkısı oluştu.

Satış gelirleri 2Ç24’de 15,679mn TL seviyesinde gerçekleşti.  Satışlar önceki çeyreğe göre %13 azalırken, geçen yıl aynı döneme göre yıllık %23 küçüldü. Brüt kâr marjı 2Ç24’de %23 oldu. Önceki çeyrekte %24 ve geçen yıl aynı dönem %27 olmuştu. Brüt kar marjı önceki çeyreğe göre korunmuş görünüyor, ancak geçen yıla kıyasla 3.6bps puanlık gerileme mevcut. Bunda maliyetlerdeki gerilemenin, satışlara kıyasla daha yavaş olması etkili oldu.

Favök aynı dönemde 2,885mn TL olurken, yıllık bazda %35 azalış gösterdi. Çeyreklik %13 küçüldü. Favök marjı aynı dönemde 18.40% seviyesinde oluştu. Önceki çeyrekte 18.63% , geçen yıl aynı dönemde 23.38% olmuştu. Favök Marjı önceki çeyreğe göre korunmuş görünüyor. Ancak geçen yıla göre 5bps puanlık gerileme mevcut. Bunda Esas Faaliyet Kar Marjındaki 5.4bps puanlık gerilemenin etkisi büyük.

TTRAK 6 Aylık Sonuçlar

Yılın ilk 6 ayında şirket 3,836 mn TL net kâr açıkladı. Net kâr geçen yıl aynı döneme göre %25 küçüldü.  Bu dönemde şirket 33,668 mn TL satış geliri elde ederken satış gelirleri yıllık %9 azalış gösterdi. FAVÖK 6,205 milyon TL oldu ve yıllık bazda %16 azaldı. Yılın ilk yarısında net kardaki gerilemede satış gelirlerindeki düşüş, faaliyet giderlerindeki %20 artış etkili oldu. Ayrıca Şirket 6A23’de net finansman geliri yazarken, bu yıl sınırlı da olsa net finansman gideri yazdı. Ek olarak muhasebe gereği parasal pozisyon zararı net kardaki gerilemenin şiddetini arttırdı.

Yılın ilk 6 ayında şirket 23.28% brüt kâr marjı ile çalıştı. Geçen yıl aynı dönemde 23.61% olmuştu. Favök marjı 18.43% seviyesinde olurken, geçen yıl 20.10% olmuştu. Net kâr marjı 11.39% oldu. Geçen yıl aynı dönemde 13.90% olmuştu.

Bu dönemde TTRAK Özsermaye Karlılığı %50 seviyesinde oluştu. 2023 sonunda %49 seviyesindeydi.

Adet Bazında Satışlar %5.2 Geriledi

Öncelikle Türkiye Traktör pazarı 2024 ilk yarısında %20 daraldı. Pazar 2023 yılında %16 büyümüştü.

TTRAK yılın ilk yarısında traktör üretimi adet bazında %5 azalışla 24.920 adet seviyesinde oluştu. Türkiye toplam traktör üretiminin %59’unu TTRAK gerçekleştirdi. Pazar payı %48.3 seviyesine yükseldi. 2023 yılında Pazar payı %44.4 seviyesindeydi. Bu dönemde toplam satışlar adet bazında %5.2 gerileyerek 25.789 adet oldu. Yurtiçi yerli traktör satışları yıllık %2 artarken, ihracat adet bazında geçen yıla göre %17 azaldı.

Nakit Akışları Yatırım Harcaması ve Temettü Ödemesi ile zayıfladı

Bu dönemin sonunda şirketin 914 mn TL net borcu bulunuyor. 2023 yılının sonunda şirketin 8,174 mn TL net nakdi bulunuyordu. Net nakit konumundan net borçlu konuma geçmiş görünüyor. Ancak oldukça düşük seviyede. Riskli değil. Net borç / FAVÖK oranı yıllık bazda 0.08x seviyesinde bulunuyor. Cari oran 1.50x ve likidite oranı ise 0.71x seviyelerinde. Sektör ortalaması cari oran için 1.37x ve likidite oranı için 0.89x seviyesinde bulunuyor. TTRAK için borç riskinden bahsetmek mümkün değil.

Şirketin borç kaynak oranı 51.64% seviyesinde. Geçen yıl aynı dönemde 68.79% seviyesindeydi. Sektör ortalaması borç kaynak oranı için 60.24% seviyesinde bulunuyor. Burada toplam borç oranında düşüş olurken, net nakitlerinin erimesinin nedeni, nakit akışlarında 6 aylık dönemde negatif nakit akışının oluşması.

Şirketin nakit değerleri 2023 yılsonuna göre 9,797 milyon TL azalarak 5,584 milyon TL oldu. İşletme faaliyetlerinden geçmiş yıllara kıyasla oldukça düşük seviyede 627 milyon TL nakit girişi sağlandı. Yatırım faaliyetlerinden 1,693 milyon TL nakit çıkışı olurken, finansman faaliyetlerinden 5,587.5 milyon TL nakit çıkışı sağlandı. Finansman faaliyetlerden oluşan nakit çıkışında temettü ödemesinin etkisi bulunuyor. Bu etkenler net nakit konumundan net borçlu konuma geçmesine neden oldu.

Finansman giderlerinin net satışlara oranı -0.95% olurken, geçen yıl aynı dönemde 0.37% olmuştu. Başka deyişle geçen yıl net finansman geliri yazarken, bu yıl net finansman gideri yazdı. Ancak bu seviyeler oldukça kontrollü ve risk teşkil etmeyen seviyeler. Daha açık söylemek gerekirse, finansman gideri, faaliyet karının sadece %5.8’lik kısmını eritiyor.

Nakit döndürme süresi bu dönemin sonunda 45.88 gün olarak gerçekleşti. Sektör ortalaması ise 46.72 gün seviyesinde bulunuyor.

2024 Beklentilerini Paylaştı

Şirket yatırımcı sunumunda 2024 beklentilerini paylaştı. Buna göre Türkiye Traktör Pazar büyüklüğünü 58K-64K adet olarak bekliyor (2023: 78K adet). Buna göre toplam pazarda 2024 yılında yaklaşık %22 daralma bekliyor.

İhracat satışları ise 13.5K-15K adet olarak bekleniyor (2023: 16K adet). Buna göre ihracat tarafında %9-10 adet bazında daralma beklentisi görülüyor. İç piyasa satış beklentisi ise 30K-33K adet seviyesinde (2023: 36K adet). Buna göre iç piyasada adet bazında %12.5 daralma bekleniyor.

DEĞERLENDİRME VE HEDEF FİYAT

TTRAK 2Ç24’de güçlü finansallar açıklamadı. Satış gelirlerindeki gerileme, pazardaki daralma, kar marjlarındaki düşüş ve nakit akışlarındaki zayıflama olumlu değil. Şirket 2024 yılı için ayrıca daralma bekliyor. Şirket son kapanışa göre 78,416 mn TL firma değerinde bulunuyor. Son duruma göre 9.62x F/K (sektör 11.44x), 6.54x FD/FAVÖK (sektör 12.99x) ve 4.79x PD/DD (sektör4.13x) piyasa çarpanlarıyla işlem görüyor. Piyasa çarpanları oldukça cazip görünüyor. TTRAK için 2024 yıl sonunda satış gelirlerinin %10 gerileme ile 53 milyar TL seviyesinde oluşmasını bekliyoruz. Net kar rakamının 6.336 milyon TL seviyesinde olmasını bekliyoruz. Bu sayı 2023 yılına göre %32 gerilemeye işaret ediyor.

FAVÖK rakamında ise 9.885 milyon TL ile 2023 yılına göre %25 gerileme öngörmekteyiz. 2025 yılında ise daralan pazarın ardından büyüme yılı olmasını bekliyoruz. TTRAK için İNA, pd/dd, pd/satış çarpanlarına göre 1065TL 12 aylık hedef fiyat belirliyoruz. Son borsa kapanışına göre %37.5 yükseliş potansiyeli anlamına geliyor. Hissedeki son gerileme cazip noktalara gelmiş görünüyor. Düşüşün devam etmesi, yükseliş potansiyelinin daha cazip seviyelere yükselmesine neden olacak.

Hissenin aylık grafiği iyi görünmüyor. 700TL seviyesinin altına gerileme riski teknik olarak özellikle aylık grafikte söylenebilir. Ancak hisse cazip alım noktalarına oldukça yaklaşmış durumda. Düştükçe kademeli alım yaparak, 2025 yılsonu vadeli pozisyonlar inşa edilebilir.