Boeing işçileri greve gidiyor Boeing işçileri greve gidiyor
TÜRKİYE, elektrikli araçların ardından 8 Temmuz itibarıyla Çin’den ithal edilen ‘içten yanmalı ve hibrit motorlu’ otomobiller için de yüzde 40 ilave gümrük vergisi uygulamaya başlayarak, bu ülkeden gelen tüm otomobillerde gümrük vergisini yüzde 50’ye çıkarmıştı. Yükselen gümrük tarifelerinin ilk etkileri görüldü. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nden (ODMD) derlediğimiz son verilere göre, ağustos ayında Çinli otomotiv üreticilerinin Türkiye’deki satışları temmuz ayına kıyasla yüzde 31 azalarak 5 bin 946 adet ile aylık bazda ocak ayından sonra en düşük seviyesini gördü. Çinli üreticiler mayıs, haziran ve temmuz aylarında aylık yaklaşık 9 bin adetlik satış temposu yakalamıştı.

AVRUPA’DA DA KAYIP YAŞADILAR

Çinli üreticiler, Türkiye pazarında yaşadığı daralmanın bir benzerini Avrupa’da da hissetti. Analiz şirketi Dataforce’nin 16 AB üyesinden derlediği verilere göre, Avrupa’nın Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara uygulamaya başladığı geçici vergilerin hemen ardından BYD ve SAIC gibi Çinli üreticilerin satışları temmuz ayında haziran ayına göre yüzde 45’e varan düşüşler yaşadı. 5 Temmuz’da AB Komisyonu, Tesla ve Volkswagen gibi markalar dahil olmak üzere Çin’den yapılan elektrikli araç ithalatlarına yaklaşık yüzde 38’e varan geçici tarifeler uygulamış ve geçici oranlar Avrupa’nın yüzde10’luk ithalat vergilerine eklendiğinde ortaya yüzde 48 gibi ciddi bir vergi duvarı ortaya çıkmıştı.