Aydın’da yurtlar yeni döneme hazırlanıyor Aydın’da yurtlar yeni döneme hazırlanıyor
Gelişen teknolojiyle birlikte e-Ticaret üzerinden sunulan hizmet sayısı bir hayli arttı. Yaşanan artışla birlikte, satıcı veya sağlayıcılarla mal ya da hizmetlerin kontrol ve muayene edilememesinin yol açması, belirsizliklerin tüketicileri koruyucu düzenlemeler içeren mesafeli sözleşmelerin öneminin daha da artmasını sağlamak adına e-Ticaretin artan hacmi ve önemi, artan e-ithalat ile beraber kalitesiz ve aynı zamanda da güvensiz ürünlerden kaynaklı ek belirsizliklerin olması gibi etkenlerden dahilinde, tüketicilerin mağduriyetini engellemek adına düzenlemelerin titizlikle devam ettiği belirtilerek, iade masraflarının ise tüketiciye yansıtılması 1 yıl ertelendiği bilgisi verildi.

Bakanlık tarafından yapılan açıklamalarda ise, yaşanan bu önemli dönüşüm doğrultusunda, küresel gelişmeler ve Avrupa Birliği mevzuatındaki güncellemelerin yakından takip edildiği ve iç hukuka entegre edildiği bildirilerek, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri kapsamında satıcılar ile tüketiciler arasında adil bir dengenin sağlanması adına ve aynı zamanda da tüketicilerimizin evrensel standartlarda korunması hedefi ile düzenlemeler yapıldığı bilgisi verildi.

Bu yaklaşım ve düşünce doğrultusunda, gerçekleştirilen düzenleme ile, 1 Ocak 2025’te yürürlüğe girmesi öngörülen değişikliklerin, 1 Ocak 2026’da yürürlüğe girmesine ilişkin Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde değişiklik yapıldığı bilgisi verildi.

Alınan karar doğrultusunda, yapılan açıklamalara göre, tüketicilerin değişiklikle cayma hakkının kullanılabileceği mal ve hizmetlere ilişkin sınırlama ve iade masraflarının sözleşmeyle tüketici tarafından karşılanabileceğine ilişkin hükümlerin ertelendiği ve tüketicilerin herhangi bir gerekçe göstermeden, cezai şart ödemeksizin cayma haklarını kullanmaya devam etmelerinin sağlandığı bildirildi.

Söz konusu, düzenleme birlikte sektördeki uyumlaştırma sürecini daha sağlıklı ve etkin işleyebilmesini beklendiği ve bu çerçevede ülkedeki vergi dahil yasal temsilciliği bulunmayan ve iş hacmi son dönemlerde hızla artan yurt dışı menşeli e-ithalattaki, ücretsiz kargo, iade, fırsat indirimleri gibi cazip tekliflerle genellikle kalitesiz ve güvensiz ürünlere olan talebin suni olarak artırılmasından kaynaklı olduğu vurgulanarak, bu süreçte tüketici mağduriyetlerini engellemeyi hedeflediği ve bu doğrultuda çalışmalara devam edildiği bilgisi verildi.