TCMB'nin anketinde enflasyon tahmininde düşüş TCMB'nin anketinde enflasyon tahmininde düşüş
AMERİKA kıtasının gastronomi alanında önde gelen fuarlarından ABASTUR, bu yıl 39’uncu kez Meksika’nın başkenti Meksiko’da düzenlendi. 550 şirketin katıldığı, 20 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırlayan fuarda ‘El Turco’ (İspanyolca ‘Türk’ anlamına geliyor) rüzgârı esti. Meksika dışından katılım sadece yüzde 10 seviyelerindeydi. Türkiye ise Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane, Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği’nin (TUSİD) çatısı altında ve IDDMİB desteğiyle Çin’den sonra en geniş katılım gösteren ikinci ülke oldu. Katılan 12 şirketin çoğu İstanbul merkezliyken Konya, Denizli, İzmir, Antalya’da üretim yapanlar da Meksiko’daki fuarda yerini aldı. Hürriyet olarak TUSİD davetiyle izlediğimiz fuarda Türk şirketlerinin Meksika hedeflerini ve planlarını dinledik.

‘İLK KEZ KATILIYORUZ’

TUSİD Başkanı Bekir Topuz, sektör olarak fuara ilk kez toplu katılım gösterdiklerinin altını çizdi. “Latin Amerika’nın en büyük endüstriyel mutfak ve gastronomi fuarındayız. 12 firmanın büyük kısmı için bu, Meksika ile ilk temas” diyen Topuz, Ticaret Bakanlığı’nın ‘uzak pazarlar stratejisi’ kapsamında verilen destekle sektör olarak geniş katılım gösterildiğini vurguladı.