"Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. (TCELL), 2024 yılının ikinci çeyreğinde 2,904 milyon TL net dönem karı elde etti. Bu rakam, piyasanın 4,509 milyon TL’lik beklentisinin oldukça altında kaldı. Şirket, bir önceki yılın aynı çeyreğinde ise 820 milyon TL net zarar açıklamıştı. Net kar marjı ise 2023'ün ikinci çeyreğindeki -%2,3 seviyesinden, 2024'te %8,3'e yükseldi. 2024'ün bu çeyreğinde yatırım faaliyetlerinden ve esas faaliyetlerden elde edilen diğer gelirlerde azalma olmasına rağmen, şirketin finansman giderlerindeki büyük düşüş net karı olumlu etkiledi.
Finansman giderleri, 2023'ün ikinci çeyreğinde 24,8 milyar TL iken, 2024'te %80,4 oranında azalarak 4,87 milyar TL’ye geriledi. Ayrıca, ertelenmiş vergi gelirlerinin de bu dönemdeki net kar üzerinde pozitif etkisi oldu; 2023'te 610 milyon TL ertelenmiş vergi gideri yazan şirket, 2024'te 267 milyon TL ertelenmiş vergi geliri elde etti.
Satışlar Azaldı, Brüt Kar Artış Gösterdi
2024'ün ikinci çeyreğinde, Turkcell'in net satışları yıllık bazda %1,1 azalarak 33.337 milyon TL oldu. Mobil ARPU büyümesi çeyreklik bazda %5,3, sabit bireysel fiber ARPU büyümesi ise %6,6 seviyelerinde gerçekleşti. Ayrıca, bu çeyrekte 477 bin mobil faturalı net abone kazanımı yaşanırken, faturalı abonelerin oranı %73'e çıktı.
Turkcell Türkiye, net 346 bin çeyreklik abone kazanımıyla müşteri tabanını genişletti ve yılın ilk yarısında toplamda 679 bin net abone kazandı. Brüt kar ise bir önceki yılın aynı dönemine göre %6,2 artarak 8.386 milyon TL'ye yükseldi. Brüt kar marjı, 2023'teki %22,55 seviyesinden 2024'te %24,02'ye çıktı. Bu artışın en önemli faktörü, satışların maliyetindeki azalma oldu. Satışların maliyeti, 2023'ün aynı dönemindeki 27,13 milyar TL'den %2,2 azalarak 26,53 milyar TL'ye düştü.
İlk Yarı Performansı
Turkcell, 2024 yılının ilk 6 ayında 5,760 milyon TL net dönem karı elde etti. Geçen yılın aynı döneminde şirket 1,112 milyon TL net zarar açıklamıştı. Net satışlar, geçen yılın ilk yarısına kıyasla %4,4 artarak 65,289 milyon TL’ye ulaştı. Brüt kar ise %14,6 artışla 15,897 milyon TL oldu. 2023'ün ilk yarısında 26,07 milyar TL olan FAVÖK, 2024'te %10,1 artarak 28,71 milyar TL’ye yükseldi.
Net Borç ve Nakit Durumu
Şirketin net borç pozisyonu, geçen yılın aynı dönemine göre %25,3, bir önceki çeyreğe göre ise %2 artarak 39,8 milyar TL’ye ulaştı. Net borç/FAVÖK rasyosu ise 0,8 seviyesinde kaldı ve borçlanma yapısında herhangi bir sorun görünmüyor. Ancak, 30 Haziran 2024 itibariyle şirketin 7,8 milyar TL döviz açığı bulunuyor. Şirketin nakit varlıkları 2023 yıl sonuna kıyasla 1,5 milyar TL artarak 55,2 milyar TL’ye yükseldi. İşletme faaliyetlerinden 21,5 milyar TL nakit girişi sağlanırken, yatırım faaliyetlerinden 25,3 milyar TL ve finansman faaliyetlerinden 4,9 milyar TL nakit çıkışı gerçekleşti.
Değerlendirme ve Hedef Fiyat
Turkcell’in enflasyon muhasebesi uyguladığı bu dönemde, yüksek enflasyon ve faiz oranlarına rağmen, abone tabanını %2,9 artırmış olması dikkat çekici. Satış gelirlerindeki düşüş yıllık %0,3 ile sınırlı kalırken, satışların maliyetinin %2,2 azaltılması da olumlu karşılanıyor. Şirket için 12 aylık İNA modelimize göre hesapladığımız 137 TL hedef fiyatımızı koruyoruz."